fbpx Skip to main content
search
0
Cultuur & MaatschappijOndernemen & BusinessPersoonlijke ontwikkelingPodcastPsychologie & Evolutie

#231 Niels Houtepen – Alles over hypnose, marketing, psychologische experimenten en neurolinguïstisch programmeren

By 26 augustus 2021augustus 29th, 2021No Comments
Podcast Niels Houtepen - De corporate illusionist met een specialisme in hypnose, marketing, psychologische experimenten en neurolinguïstisch programmeren Wordpress

Niels Houtepen – Alles over hypnose, marketing, psychologische experimenten en neurolinguïstisch programmeren

Niels Houtepen stond jaren bekend onder de artiestennaam Nick Nielsen, maar is klaar met die naam. De illusionist en presentator slaat een nieuwe weg in en heeft een eerste boek geschreven: ‘Communicatie is een illusie’.

De gepassioneerde dertiger deed er vrijwel alles voor om een volwaardig goochelaar te worden. Hij kreeg adviezen van goochelgrootheden. Op de valreep van zijn adolescentie – in 2002 – werd Houtepen jeugdkampioen goochelen. Ook bekwaamde hij zich in cartomagie (goochelen met kaarten, red.) en werd in 2004 kampioen. ‘‘Vaak werd mij geadviseerd om te stoppen met goochelen, maar ik ging door’’, vertelt Houtepen in de nieuwste Eindbazen-podcast. ‘‘Doordat ik met veel ervaren mensen uit het vak om ging ben ik beter geworden. Zo kreeg ik bijvoorbeeld door Ger Copper meer zelfvertrouwen.’’

In die periode werkte Houtepen onder meer samen met Tiësto en kreeg hij een eigen televisieprogramma. De wereld lag jaren voor hem open, al werd zijn artiestennaam steeds meer een last. ‘‘De eerste vijftien jaar stond ik bekend onder een artiestennaam, maar dat voelde steeds minder goed. Het werd een masker. Nick Nielsen was snel en gevat, maar Niels Houtepen werd een doodongelukkige jongen. Ik wil meer laten zien wie ik écht ben.’’

Een andere kant toont hij met zijn boek ‘Communicatie is een illusie’. Als illusionist kent Houtepen allerlei communicatie- en beïnvloedingstechnieken. Deze komen volledig aanbod in zijn eerste boek, wat in maart 2021 werd uitgebracht. ‘‘De werkelijkheid is heel anders dan je denkt, veel ruimer. Met het boek laat ik zien hoe beïnvloeding werkt en hoe je elke dag leuker maakt.’’

 

Bekijk de aflevering

Luister de podcast:

Leave a Reply