fbpx Skip to main content
search
0
LeiderschapOndernemen & BusinessPodcast

#114 Hans Janssen – Het brein achter de tegendraadse topseminars van DenkProducties

By 4 oktober 2018april 5th, 2022No Comments

Hans Janssen – Het brein achter de tegendraadse topseminars van DenkProducties

Hans Janssen is oprichter van Denk Producties. Met dit bedrijf organiseert hij seminars op het gebied van leiderschap, persoonlijke productiviteit en beïnvloeding. Hans ‘spaart’ topsprekers, waaronder Remco Claassen, Robert Cialdini, Jos Burgers en Ben Tiggelaar. In deze podcast deelt Hans zijn lessen en visie op het gebied van ondernemen, marketing, presenteren en leiderschap.

Naam:
Hans Janssen

Bekend van:

Zijn bedrijf DenkProducties, waarmee hij tegendraadse seminars met topsprekers als Jos Burgers, Remco Claassen en Robert Cialdini organiseert

We hebben het over het ontstaan van Denk Producties en hun tegendraadsheid. Hans legt de lat voor zichzelf hoog en heeft een zwaar selectiecriterium: hij werkt alleen met mensen die goed scoren op inhoud én vorm. Dat betekent soms dappere keuzes maken.
Seminars zijn natuurlijk leuk en inspirerend, maar pas ná een seminar begint het echte werk. Hoe implementeer je wat je geleerd hebt binnen je organisatie, team of leven? Hoe ontdek je als organisatie wat voor impact je seminar heeft gehad op de deelnemers? Welke rol kan ‘online’ daarin spelen en hoe ziet Hans dat voor de toekomst van Denk?
Tenslotte hebben we het over marketing. Hoe zorg je ervoor dat je seminars ook daadwerkelijk vol raken? Hoe zorg je ervoor dat datgene wat je hebt bedacht en waar je enthousiast over bent, ook bij je doelgroep terechtkomt?

Bekijk

Luister

We spraken over deze onderwerpen:

  • Is een goede presentator geboren of kun je het leren?
  • Hoe blaas je een seminar af tijdens de lezing?
  • Hoe ga je om met negatieve feedback op je presentaties?
  • Hoe kan ‘absurditeit’ en prikkelende coaching je verder helpen?
  • Hoe Denk Producties is ontstaan uit het seminar ‘Hoe word ik een rat?’
  • Moet iedereen altijd maar groeien en ontwikkelen of is het voor sommige mensen ‘gewoon’ helemaal oké?
  • Hoe en waarom Hans voor zichzelf is begonnen
  • Wat is Hans’ selectiecriterium voor sprekers?
  • Waarom ‘persoonlijke ontwikkeling het nieuwe roken is’ en in welke valkuilen je niet moet trappen
  • De toekomst van e-learning en online trainingen
  • Over Hans’ nieuwe seminar ’24 manieren om een uur te besparen’ en hoe je omgaat met ‘mensen aan je bureau’
  • Wat zijn Hans zijn delegeer-tips en -valkuilen?
  • Over het principe ’niet de tool maar het doel’ en waarom je dat helpt
  • Wat vindt Hans van Getting Things Done?
  • Wat zijn Hans zijn beste marketing- en copywrite-tips?
  • Waarom is het niet erg als je medewerkers na een seminar besluiten het he-le-maal anders te willen doen?
  • Wat doet Hans om zijn energie hoog te houden en goed in zijn vel te zitten?
  • Welk advies zou Hans geven aan opkomende sprekers?
  • Wat is de bottleneck bij het organiseren van nóg meer seminars?

Timeline:

0:00:00 – Sponsor berichten.
0:04:05 – Introductie Hans.
0:06:35 – Aanvang podcast.
0:07:37 – Het grote brein achter Denk producties.
0:09:55 – Presentator worden.
0:11:05 – 10.000 uur deliberate practice.
0:12:45 – Voorbeeld van hoe het mis gegaan is met een spreker.
0:16:25 – Als spreker evaluaties aan nemen.
0:17:42 – Wiggert’s ervaring met geven van presentaties.
0:19:27 – Geven van college op school of in zakelijke context.
0:20:48 – Wat te doen met sprekers evaluaties/feedback.
0:22:22 – Als delen van een groep mentale weerstand geeft.
0:25:20 – Gorden Ramsey’s manier van werken.
0:27:13 – Leiding geven aan mensen die geen zin hebben.
0:29:22 – Provocerend coachen.
0:31:00 – Training: hoe wordt ik een rat.
0:34:25 – Trends in leiderschap.
0:35:15 – Dominant leiderschap.
0:36:25 – 9 tot 5 mentaliteit.
0:38:37 – Kiezen waar je risico wilt lopen.
0:42:55 – Reden om zelfstandig ondernemer te worden van Hand.
0:45:05 – Risico’s van evenementen branch.
0:50:18 – Wat moeten mensen hebben om voor denk producties aan de slag te kunnen.
0:52:05 – Intervisie en mastermind groepen.
0:57:30 – Mensen die alles af gaan wat te maken heeft met zelfhulp en persoonlijk leiderschap.
1:00:10 – Het risico van ergens diep in zitten.
1:01:57 – Hoe leg je een bedrijf uit dat een bedrag voor een spreker gerechtvaardigd is.
1:04:33 – Op kosten van de baas deelnemen of op eigen kosten.
1:05:30 – Online wereld van Denk producties.
1:09:03 – De wet van Clayton Christensen.
1:11:11 – Rendement meten van online trainingen.
1:14:50 – Waarom geen boek maken als onderdeel van Denk producties.
1:16:05 – Storingen aan je bureau afstoten.
1:19:05 – Meest gemaakten fouten bij delegeren.
1:19:50 – Het specialisme van Hans.
1:21:50 – HR taal: duurzaamheid, vitaliteit.
1:23:45 – Uitleg waarom in plaats van wat.
1:26:30 – De duurzame inzebaarheids week.
1:28:57 – Burnout en duurzameinzetbaarheid.
1:30:04 – Hans als GTD-er.
1:33:50 – Manier van werken bij Denk producties.
1:36:06 – Interventies bij slechte kaartverkoop.
1:37:20 – Goede manieren om te schrijven.
1:39:42 – Privacy statement.
1:41:35 – Indekken voor beslissingen van cursisten.
1:44:30 – Goed in je vel (blijven) zitten.
1:46:10 – Niet lachend de burnout in gaan.
1:47:37 – Advies voor toekomstige nieuwe sprekers.
1:49:02 – Wat moet je doen om bij Denk producties te spreken.
1:51:55 – Hoe naar 10.000 uurtjes moet groeien.

Show notes: