fbpx Skip to main content
search
0
Ondernemen & BusinessPodcast

#157 Aartjan van Erkel – Over de basis van online marketing: goede copy

By 8 december 2019april 5th, 2022No Comments

Aartjan van Erkel – Over de basis van online marketing: goede copy

Hij had de één na langste wachtlijst voor onze show. Werkte in opdracht van booking.com en schreef twee bestsellers over online marketing. Eindelijk is het zover: we hebben de bekendste copywriter van Nederland in onze show!

Aartjan van Erkel schrijft goede marketing teksten. Hij traint en coacht ondernemers met online programma’s, zijn boeken “Maak ze gek!” en “Verleiden op internet” en geeft al 11 jaar copywriting tips op zijn website Schrijvenvoorinternet.nl.

We vragen Aartjan wat de meest gemaakte copy fouten zijn en hoe het juist wél zou moeten. Hij vertelt over zijn dagelijkse (!) nieuwsbrief en hoe hij van 35.000 abonnees naar 3.500 ging en toch meer omzet genereerde.

Van Erkel volgt trouw seminars van zijn Amerikaanse copy held Dan Kennedy †, die hij ziet als de godfather van online marketing. Hij deelt de inzichten en tips met ons.

Ben jij bang om je klanten te spammen met je e-mails? Wil jij je doelgroep beter leren kennen en je website persoonlijke maken? Dan is dit de podcast voor jou!

Bekijk

Luister

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Is Aartjans boek zo succesvol door zijn eigen copywriting?
  • Wat is het doel van zijn 2e boek?
  • Waarom zitten mensen te wachten op e-mailmarketing?
  • Infotaining
  • Vindt Aartjan dat we genoeg doen met e-mailmarketing in Nederland?
  • Schrijft hij nog steeds voor grote bedrijven?
  • Wat zijn de meest gemaakte fouten?
  • De angst om iedereen te bedienen
  • Hoe kom je erachter wie jouw klanten zijn? Zijn dat de klanten die jij wilt?
  • Hoe ga je om met het stukje authenticiteit?
  • Hoe kun je je website beter verkopen?
  • Hoe roep je emotie op?
  • Het bouwen van een mailinglijst
  • Papieren mailing
  • Wat zijn trends onder direct marketing?
  • Memberships
  • Het slim gebruiken van een boek
  • Expertise marketing
  • Wat is volgens Aartjan een onweerstaanbaar aanbod?

Show notes: